Audiovisueel materiaalPremium

HOE BOEKEN UW COLLEGA'S HUN AV-LEVERANCIERS?

Resultaten AV-leveranciers barometer toegelicht

av-leveranciers

Naar aanleiding van de Event Solutions Guide wilden wij nagaan hoe AV-leveranciers geselecteerd worden door organisatoren. Gedurende de zomermaanden gaven 80 organisatoren hun werkwijze en voorkeuren door via onze online-enquête. Door hun medewerking kunnen wij u hierbij een goed beeld aanbieden over de samenwerking met AV-leveranciers. Wij doopten dit onderzoek de 'Event Leveranciers Barometer' en zullen dit ook jaarlijks herhalen.

Audiovisuele diensten 

event

Welk percentage van het totale eventbudget voorziet u voor de AV?  eventbudget

Voor de audiovisuele diensten voorziet men gemiddeld 1/5 van het totale eventbudget.

Welke AV-tool wenst u graag eens in te zetten voor een komend event?

Videomapping en 360°-projectie

Er is het meest interesse om videomapping en 360°-projectie in te zetten bij een volgend event. Videomapping is het projecteren van videobeelden en -animaties op een voorwerp zoals een gebouw of een auto of een ander object. Bij een 360°-projectie zij de toeschouwers omringd door een scherm waarop de beelden worden weergegeven. Hierdoor ontstaat een driedimensionale ervaring. De kijker wordt in de omgeving gezogen, waardoor deze volledig gericht is op de boodschap. 

Checkt u steeds of de AV-parter de nodige certificaten rond de veiligheidsnormeringen kan voorleggen?certificaten

Overgroot deel vraagt geen certificaten op

 68% checkt niet of de AV-partner de nodige certifiaten i.v.m. de veiligheidsnormeringen kan voorleggen. Nochtans kan dit prijsverschillen verklaren in offertes. In regel zijn met de veiligheid heeft immers ook een prijskaartje.

Wat zijn de belangrijkste criteria om te kiezen voor een bepaalde AV-leverancier?keuzecriteria

Goede ervaringen prioritair

Bij de keuze voor een AV-leverancier is de vroegere ervaring met de aanbieder het belangrijkste criterium (70%), voor het prijskaartje (65%). Ook de voorgestelde creatieve invulling is hier van groot belang met 40%. Daarna komen kwaliteit van het personeel (30%) en het materiaal (27%). 

De inrichting 

Wat is het belangrijkste criterium om te kiezen voor een bepaalde leverancier van meubilair en decoratie?criterium interieur

Specifiek aanbod in helft van de gevallen beslissende factor

Op gebied van meubilair en decoratie is allereerst de prijs (71%) maar zeker ook het specifieke aanbod (52%) bepalend. Ook eerdere ervaringen met de aanbieder spelen 1 op de 3 gevallen een rol bij de keuze. De voorgestelde creatieve invulling in 1 op de 5 gevallen. 

Welke actuele trend van inrichting geniet uw voorkeur?

voorkeurstrend

Industrieel nog steeds populairst

Ruim 50% van de respondenten heeft een voorkeur voor een industriële invulling van de inrichting. Daarna komt botanisch met 34% en bohemian met 14%. 

Bent u nog op zoek naar een specifiek type van meubilair en decoratie?

Scandinavische stijl

Scandinavische stijl en meubilair in recuperatiehout zijn 2 types van inrichting waar er interesse voor is en waarvoor sommige respondenten nog niet direct een oplossing gevonden hebben.

Welk percentage van het totale eventbudget voorziet u voor inrichting?

totaalbudget inrichting

Voor de inrichting van hun event stellen organisatoren gemiddeld 14% ter beschikking.

Wat is het belangrijkste criterium om te kiezen voor een bepaalde aanbieder van hospitalitypersoneel?

criterium hospitalitypersoneel

Kwaliteit personeel primeert

Anders dan bij andere services is prijs hier niet het belangrijkste criterium, maar wel de kwaliteit van het personeel met maar liefst 76%. Prijs en eerdere ervaringen met de aanbieder staan ongeveer gelijk met 38 en 32%. 

Wat is de belangrijkste eis voor het hospitalitypersoneel?

eis hospitalitypersoneel

Uitstraling op 1

 Er wordt heel veel belang gehecht aan de uitstraling van het hospitalitypersoneel. Dit is zo in 81% van de gevallen. Ook gastvrijheid (62%) staat hoog aangeschreven. Taalvaardigheid is in 35% van de gevallen van belang. Kennis van de betreffende materie is met 14% minst doorslaggevend. 

Welk % van het totale eventbudget voorziet u voor het hospitalitypersoneel?

totale budget hospitality

Een organisator heeft gemiddeld 8% veil voor de invulling van het hospitalitypersoneel.

De standplek

event

 

Welk type stand geniet uw voorkeur?

voorkeur stand

Hoek- en kopstanden meest gewild

Er is een duidelijke voorkeur merkbaar voor enerzijds hoekstanden met 42% en kopstanden met 32%. Eilandstanden doen het ook goed met 21% en gang-of wandstanden zijn het minst populair met 5%.

Wat is het belangrijkste criterium om te kiezen voor een bepaalde standenbouwer?

criteria standenbouwer

Creatieve invulling belangrijk

Naast het prijsaspect (60%) is hier de voorgestelde creatieve invulling (40%) belangrijker dan het type stand (36%) en de eerdere goede ervaring met de standenbouwer (34%)

Welk percentage van het beursbudget voorziet u voor de stand zelf?


Gemiddeld 38% van het totale beursbudget wordt voorzien voor de beursstand zelf. budget stand

Welke formule geniet uw voorkeur?

voorkeursformule stand

Huren wint

Een overduidelijke meerderheid opteert voor het huren van een stand. 

 

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
Geschreven door Tom d'Halluin13 maart 2020
Print Magazine

Recente Editie
09 december 2024

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine