EventbureausPremium

3 tips om het juiste eventbureau te kiezen

Tom Bellens
"Events worden meer en meer een onderdeel van een groter verhaal dat 365 dagen per jaar deel uitmaakt van de communicatiemix"

Corona heeft de kaarten van de eventsector grondig door elkaar geschud. Sommige eventbureaus zijn verdwenen, andere zijn gefusioneerd en er zijn er ook die beslisten om een andere koers te varen. Hoe maak je nu als opdrachtgever een goede keuze voor toekomstige events? Volgens Tom Bellens van livecommunicatieagentschap Push To Talk is het duidelijk dat bureaus zichzelf in vraag moeten stellen en nog veel meer een meerwaarde moeten betekenen voor bedrijven.

1. Identiteit moet matchen

Tom Bellens: "Niemand in onze sector is fluitend door de coronacrisis gefietst. De virale hakbijl heeft onze sector grondig pijn gedaan, maar mogelijk ook wakker geschud. Bij mij heeft deze periode heel wat vragen getriggerd en duidelijk gemaakt hoe een eventbureau nog relevant kan zijn in het postcoronatijdperk. Bureaus zullen meer dan ooit gedwongen worden om met een eigen identiteit een meerwaarde te pitchen naar bedrijven en andere organisaties.

Het eventbureau van morgen mag geen inwisselbaar gegeven zijn. Bureau a of b? Geen idee … dus we nemen maar gewoon de goedkoopste offerte. Meer en meer zullen bureaus klanten overtuigen vanuit een eigen visie op het totale plaatje, op basis van een sterk eigen DNA. Bedrijven zijn meer en meer op zoek naar partners voor een breder traject. Pas als de identiteit van het bureau matcht met die van de klant is een vruchtbare samenwerking mogelijk."

2. zoek naar Meerwaarde

Tom Bellens: "Wie als eventbureau enkel maar fungeert als doorgeefluik dat enkele diensten van onderaannemers op elkaar afstemt, heeft amper toekomst. Ga op zoek naar bureaus die op verschillende niveaus een meerwaarde kunnen betekenen."

Strategisch beleid

"In het verlengde van die eigen identiteit vragen bedrijven steeds vaker naar een langetermijnvisie. Events worden steeds vaker een onderdeel van een groter verhaal dat 365 dagen per jaar deel uitmaakt van de communicatiemix."

Zekerheid en flexibiliteit

"Als bureau dien je ook dankzij je omvang de zekerheid te bieden dat je de job gedaan krijgt, ook als deadlines kort zijn of flexibel moet ingespeeld worden op onvoorziene omstandigheden. Op de meest kritieke momenten heb je als bureau het voordeel van de ervaring en de mankracht om aan die lastminuteveranderingen het hoofd te bieden."

Kansen geven aan mensen

"Voorts blijft het een taak van het bureau om mensen kansen te beiden om te groeien in de sector: jongeren, freelancers … Hoe diverser de kennis binnen het bureau (intern en extern), hoe beter je gewapend bent om een langetermijntraject aan (live)communicatie geloofwaardig vorm te geven."

3. ruime knowhow

Tom Bellens: "Een bureau moet op verschillende manieren vorm geven aan het verhaal dat een bedrijf wil vertellen.
De mix van audiovisueel, communicatie, events en een digitale belevenis zijn de pijlers waarop wij vandaag naar onze klanten stappen. We gaan daarbij uit van een inhoudelijk verhaal dat breder mikt dan enkel op een portie fun op een bedje van entertainment."

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
Print Magazine

Recente Editie
09 december 2024

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine