
16/12/2025
Teambuildings maken duidelijk deel uit van de bedrijfscultuur in Vlaanderen. Bij ruim zeven op de tien werknemers wordt er jaarlijks minstens één georganiseerd. Ze versterken de samenwerking binnen teams en zorgen voor meer camaraderie op

4/9/2025
Kinepolis biedt bedrijven de mogelijkheid om hun events te verrijken met exclusieve catering, ontvangst in stijl en liveoptredens. Met de nieuwe toevoegingen kunnen bedrijven nu ook kiezen voor inhoudelijke verdieping en teambuilding. Hiermee kunnen zij hun evenement naar een hoger niveau tillen en zorgen voor een unieke en onvergetelijke ervaring voor alle deelnemers. Kinepolis zet zich in om bedrijven te ondersteunen bij het creëren van een succesvol en impactvol evenement.

16/10/2024
2025 belooft een boeiend jaar te worden voor evenementen en bijeenkomsten. Het magazine RendEvenement voerde opnieuw een Event Barometer uit. Opmerkelijk: een personeelsfeest is het nummer één event dat zal worden georganiseerd in 2025.

1/6/2023
MPI Belgium Luxembourg Chapter organiseerde een online sessie voor haar leden over hoe je je meetings en events niet enkel goed maakt, maar simpelweg ongelooflijk. De afdeling had daarvoor Linda Pereira gevraagd 10 praktische tips mee te geven

21/3/2023
De lente en zomer zijn ideale seizoenen om een teambuilding of verrassende activiteit in te lassen voor uw werknemers. Wij geven alvast enkele tips voor unieke activiteiten met uw team.

15/3/2023
Met z'n allen leuke dingen doen is niet alleen belangrijk voor het fysieke, maar ook voor het mentale en maatschappelijke welzijn. En niet verwonderlijk: dat moet kunnen in een groene omgeving.

25/1/2022
Als we een bedrijfsevent voor de geest halen, denken we te vaak aan een grote, goedgevulde zaal. Een receptie, personeelsfeest of jubileumfeest in openlucht heeft echter een bepaalde charme en bovendien creëer je een verrassingseffect. De grootste uitdagingen zitten in het onder controle houden van de kosten en het uitwerken van scenario's voor alle weersomstandigheden. Uiteraard moeten de gasten ook goed gebrieft worden.

26/2/2021
Gedurende januari en februari hebben wij bij de lezers van RendEvenement gepolst naar hun intenties om digitale teambuildings en incentives te organiseren. Hieruit blijkt o.a. dat 73% van onze lezers een dergelijke activiteit met de medewerkers ...

7/7/2020
Het COVID Event Risk Model (CERM) moet eventorganisatoren en lokale besturen begeleiden bij het veilig organiseren van events. Dit dynamisch adviesmodel werd ontwikkeld door de Alliantie van Belgische Event Federaties (ACC, Febelux, BESA, BECAS) en het Expertisecentrum Publieke Impact van de Karel de Grote Hogeschool in samenwerking met Toerisme Vlaanderen en EventFlanders. Sinds 1 juli kunnen private en publieke organisatoren hun events gratis testen op mogelijke COVID-19-veiligheidsrisico’s via de meertalige website www.covideventriskmodel.be. Het Covid Event Risk Model kreeg de goedkeuring van de GEES en is van toepassing voor toeristische, sportieve, culturele en corporate events in Vlaanderen, Wallonië en Brussel.

4/3/2020
Naar aanleiding van ons online magazine over teambuilding activiteiten wilden wij nagaan hoe dergelijke events in 2020 worden ingepland. Gedurende januari en februari gaven 95 organisatoren hun werkwijze en voorkeuren door via onze online-enquête. Opmerkelijk bij deze tweede editie van de Teambuilding Barometer is….

1/4/2019
Naar aanleiding van deze Outdoor & Activities Guide wilden wij nagaan hoe teambuildingactiviteiten ingepland worden. Gedurende januari en februari gaven 105 organisatoren hun werkwijze en voorkeuren door via onze online-enquête. Door hun medewerking kunnen wij u hierbij een goed beeld aanbieden van hoe men in België te werk gaat bij de organisatie van teambuildingactiviteiten. Wij doopten dit onderzoek de ‘Teambuilding Barometer’ en zullen dit ook jaarlijks herhalen.

27/2/2019
Uitgelezen kans om uw relaties te verwennen met koers en gastronomie op vrijdag 22 maart

18/4/2018

18/4/2018

18/4/2018

16/4/2018
De invulling van teambuildings is de voorbije paar jaar zeker geëvolueerd. Het hoofddoel lijkt vooral om elkaar anders en beter te leren kennen, buiten de context van de werkvloer. In vergelijking met vroeger wordt er ook meer gefocust op de boodschap die een bedrijf wil verkondigen. Terwijl vroeger een teambuilding steeds een volledige dag in beslag nam, is er nu een sterke vraag naar kortere formats. Tot slot is een aandenken aan de teambuilding iets wat men niet mag vergeten.