EventcateringPremium

EVENTCOMMUNICATIE OP EEN PRODUCTLAUNCH START BUITEN

Outdoorcommunicatietools geven uw boodschap als eerste mee aan doelgroep

Als events een krachtig middel zijn om een product te lanceren, dan danken zij die reputatie in belangrijke mate aan het vermogen om bezoekers of genodigden snel in de juiste sfeer te brengen. Om die te creëren en te laten aansluiten bij de beoogde boodschap zijn outdoorcommunicatietools vaak het eerste medium dat de deelnemers aanspreekt. Niet alleen het bedrijf of het merk dat een product lanceert, kan deze outdoortools inschakelen, ook eventuele partners of sponsors kunnen er gebruik van maken. We laten u kennismaken met de belangrijkste mogelijkheden en met enkele praktische aandachtspunten.

 

 

DE VERADEMING VAN DIGITALE DRUK

Wie op een event beelden of logo's op groot formaat wil afficheren, kan daar sinds enkele jaren dankzij de doorbraak van de digitale druk een pak verder in gaan dan eind vorige eeuw. De moderne digitale druk laat prints toe met een breedte van vijf meter en dat hoeft lang niet de limiet van het eindresultaat te zijn (combinatie van meerdere prints). Ga na hoe zwaar de grootformaatprints op uw event zijn en welke ondersteunende structuren daarvoor nodig zijn. Vraag ook na of de print kan worden opgerold (bij pvc bijvoorbeeld), of er een modulaire oplossing mogelijk is en of speciaal transport nodig is (grote platen bijvoorbeeld). Prints op papier hebben een (bijvoorbeeld houten) drager nodig, prints op doeken hangen in een kader of vallen neer uit een structuur erboven. Meestal hebben drukkerijen zelf een plaatsingsdienst die advies geeft over de keuze en de installatie van het juiste materiaal. Aangezien op productlaunches de dragers vaak in open lucht een plek krijgen, zal het advies frequent in de richting van vochtwerende dragers gaan. Een bedrijf dat zelf wil voorzien in logo's of beelden, levert die het best aan in een hoge resolutie, zodat de drukkerij de nodige kwaliteit kan garanderen. Een resolutie van 300 dpi laat steeds een mooie uitvergroting toe, maar hoe groter de affiche en hoe verder deze van de doelgroep hangt, des te minder dots per inch vereist zijn.

 

NIET ENKEL OP PAPIER

Naast het klassieke papier, zien we prints op onder andere vlaggen, spandoeken, tenten, (telescopische) masten en opblaasbare constructies (inflatables) zoals bogen, stands of productreplica's. Die varianten zijn makkelijke te verplaatsen met een gewone wagen. Toch ga je het best nog eens na of brand- en ondersteuningscertificaten van toepassing zijn en of deze in dat geval ook beschikbaar zijn. Voor hoge constructies in de open lucht zijn stabiliteitsstudies om bijvoorbeeld de maximale windresistentie te kennen geen overbodige luxe. Bij opblaasbare constructies is een stroomverziening nodig: meestal vraagt een blower tussen de 200 W en 1,5 KW.

 

SCHERMEN OP GROOT FORMAAT

Indoor zien we vaak digitale signage, maar in de open lucht kiezen organisatoren dan weer voor schermen op groot formaat. Mobiele ledschermen hebben een resolutie die een stuk hoger ligt dan die van klassieke schermen en hangen doorgaans enkele meters boven het publiek. Het is hier ook aan te raden om navraag te doen naar stabiliteit en windresistentie en of het scherm bruikbaar is bij elke temperatuur en weeromstandigheid.

 

KRACHT OUTDOORTOOLS VOOR EVENTS VOOR HET EERST ACADEMISCH ONDERZOCHT

Uit academisch onderzoek naar het effect van de outdoorcommunicatie van Easyflags blijkt dat 97,88% van de passanten het merk heeft onthouden. Verder bleek dat aanwezigheid op het medium de adverteerder een positief imago oplevert rond waarden als flexibiliteit, innovativiteit en moderniteit. Dichter bij de harde cijfers ontdekken we dat de verkoop van de onderzochte merken of producten die via Easyflags adverteerden met 78,75% steeg en dat de groep van nieuwe klanten dankzij Easyflags met 9,9 procentpunten groeide.

Foto's met dank aan: Krekels, Waelkens, X-Treme en XL-video

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
Print Magazine

Recente Editie
09 december 2024

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine