BAPP STUDIE OVER FISCALE EN BTW ASPECTEN

Op aanvraag van BAPP (Belgian Association of Promotional Products) heeft DELOITTE PRIVATE een studie uitgevoerd naar de fiscale behandeling in België. Dit in termen van vennootschapsbelasting ("VPB") en belasting over de toegevoegde waarde ( "BTW")) op relatiegeschenken, reclameartikelen en andere promotionele producten, waaronder loyaliteitsprogramma's.
Dit onderzoek roept eerst de principes en posities van aftrekbaarheid op, zowel vanuit VPB - als BTW-oogpunt voor Belgische klanten van BAPP-leden (Belgische B2B-context) voor de verschillende soorten artikelen.
Vervolgens worden de eventuele principes besproken die van toepassing zijn op de aangifte en melding van relatiegeschenken en andere promotionele producten.
Ten slotte bevat het de meest gestelde vragen over het onderwerp en het antwoord op elk van hen, met verwijzingen naar eventuele beslissingen van de belastingdienst (fiscale beslissing) die ter zake zijn gegeven.
Wie meer info wenst over deze studie en de resulaten kan zich richten tot de leden van BAPP