DOELSTELLING BEPAALT FORMAT

Johnny Machiels van Event Masters: “Een teambuilding kan heel wat doelstellingen bevatten, zoals:
- elkaar beter leren kennen, bv. na een fusie of een aanwervingsgolf;
- het herhalen van processen om beter, sneller en kwalitatiever te worden;
- het doorbreken van silo's (zelfstandige eilanden binnen een bedrijf): samen vormen we één geheel en hebben we één boodschap, zodat de klanttevredenheid stijgt;
- gewoon voor de fun;
- nagaan wat er leeft binnen het team;
- CSR: wij hebben het zo slecht nog niet, laten we anderen helpen.
Afhankelijk van de doelstelling kiest men voor dit of dat format."
Wim Van Besien van Perfect+ Event Productions: “Meer en meer is de teamspirit belangrijker dan het 'builden' op zich. Er worden minder theoretische sessies georganiseerd en het hoofddoel lijkt vooral om elkaar anders en beter te leren kennen, buiten de context van de werkvloer. Het hoofd leegmaken in een losser, informeler moment."
Cederique Saubain van The Outsider Coast: “De voornaamste redenen om een teambuilding te organiseren zijn elkaar beter leren kennen buiten de vertrouwde werkomgeving, even buiten de comfortzone komen, zuurstof opsnuiven en de neuzen in dezelfde richting plaatsen. Centraal blijft echter de beleving in groep."
Steve Roose van Event Mosaic: “Ik merk toch op dat er vandaag meer dan vroeger ook gefocust wordt op de boodschap die een bedrijf wil verkondigen. Hoe maken we ons bedrijf sterker? De motivatie bepaalt welke activiteit er georganiseerd wordt. Er ligt minder nadruk op louter fun. Die evolutie is in 2008 begonnen en gaat elk jaar nog verder."



