De muurmagiër van Japan viert 50e verjaardag

De eerste minigraafmachine van Yanmar mag 50 kaarsjes uitblazen

Dit jaar viert Yanmar de 50e verjaardag van de lancering van de YNB300, de eerste minigraafmachine die door een Yanmar dieselmotor wordt aangedreven. De graafmachine is ontworpen in de Japanse context van de late jaren zestig: hoewel handarbeid met pikhouwelen en schoppen in de civieltechnische industrie nog steeds de norm was, nam de vraag naar kortere bouwtijden toe als gevolg van een tekort aan arbeidskrachten en toenemende arbeidskosten. De YNB300 was bedoeld om aan beide doelstellingen te voldoen en kon worden ingezet op besloten werkplekken, kon aan de vraag naar arbeidsbesparingen voldoen en kon de arbeidskosten verlagen. Het bedrijf volgt nog steeds deze strategie waarin het een compleet assortiment compacte machines voor een breed scala aan toepassingen blijft ontwikkelen. Kwaliteit is geïntegreerd in al zijn activiteiten om hoogwaardige producten en diensten aan te kunnen bieden. Het model stond bekend als de 'muurmagiër' dankzij de revolutionaire mogelijkheden, waardoor hij eenvoudig drainagekanalen kon uitgraven. Deze klus zou moeilijk geweest zijn met eerdere apparatuur en maakte het model enorm populair bij waterwerkers, gaswerkers en andere leidingwerkers in de bouw. De 'Zero Tail Swing ViO-serie' combineerde het beste van zowel de standaardmodellen als de Super Swing-modellen, terwijl de markt volwassener werd. Hij werd al snel de standaard op werklocaties, ter vervanging van de meeste standaardmodellen die voorheen ongeveer 70% van de markt voor minigraafmachines vormden. Het merendeel van de centrale delen van de minigraafmachine werd al vroeg van herbruikbare staalplaten gemaakt in plaats van plastic, omdat het bedrijf een pionier wou zijn op vlak van ecologie.

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 

Gerelateerde artikels

Ontdek de winnaars van de BEA Awards 2025

Op 26 november vonden de Belgian Event Awards plaats in Vilvoorde. CityCubes werd de grote winnaar met twee gouden awards. Ook Sylvester Events, OFCORES en LFD+H wonnen goud. Event Masters en Fast Forward kregen elk twee zilveren prijzen.

Faculty Club viert 60-jarig bestaan met talloze vernieuwingen

In 2025 blaast Faculty Club zestig kaarsjes uit. Ter gelegenheid van dit bijzondere jubileum werd een feestelijk en veelzijdig programma samengesteld, waarin dankbaarheid, cultuur, gastronomie en vernieuwing elkaar ontmoeten

Belgisch design schittert op Wereldexpo in Japan

Kinderen leren ons beter communiceren

Kinderen leren ons beter communiceren Naar aanleiding van zijn tiende verjaardag lanceerde 27Names, het Europese netwerk van live communicationbureaus de campagne ‘Rules of Play’. Daarin wordt gepleit voor een betere communicatie tussen de verschillende Europese landen. De kern van de campagne is een korte film waarin 27 afgevaardigden bijeenkomen in Schengen, het kruispunt van Europa. De plotwending? Alle afgevaardigden zijn kinderen. Zij kijken met geheel eigen ogen naar de wereld. Bovendien weten ze volwassenen vaak te verrassen met hun spitse opmerkingen en vragen. “Als volwassenen weten we wel dat speelsheid en verwondering ons veel te bieden hebben, maar jammer genoeg doen we er in het dagelijkse leven vaak veel te weinig mee”, zegt Wouter Boits, CEO van The Oval Office en voorzitter van 27Names. “Met de campagne roepen we volwassenen en in het bijzonder bedrijfsleiders en beleidsmakers op om af en toe wat meer de onbevangen levenshouding van een kind over te nemen, ...

Print Magazine

Recente Editie
09 december 2024

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine