Winnaars BEA Awards bekend!
CityCubes, Consortium LFD+H, Sylvester en OFCORES winnen goud
Op woensdag 26 november vond in Asiat Park te Vilvoorde de 26ste editie van de Belgian Event Awards (BEA) plaats. Het agentschap CityCubes kroonde zich tot grote winnaar van de avond door in twee categorieën de gouden award te veroveren (waarvan 1 keer samen met Hurae). Ook Sylvester Events, OFCORES en het Consortium LFD+H wonnen elk goud in hun categorie. Event Masters en Fast Forward pakten elk twee zilveren BEA’s. De prijzen werden uitgereikt tijdens een sfeervolle awardshow die dit jaar in het teken stond van authenticiteit en menselijke connectie.
Nieuw awardconcept voor influencers
In de categorie Business-to-Business wonnen CityCubes & Hurae het goud met de Bisou Awards 2024, een zelf opgezette awardshow voor influencers. Fast Forward behaalde het zilver met Silverfin FFWD Unplugged, een event dat in het teken stond van herbronning. Het brons ging naar Whisk Live Marketing & Events x DPG Media voor Stay Ahead & Show Up!, twee flagship events van DPG Media.
Dubbel goud voor CityCubes
Ook bij de Business-to-Consumer events was het jackpot voor CityCubes, ditmaal met het opvallende Samsung Ferris Wheel, dat het voorbije jaar opdook in Oostende en Brussel. Event Masters werd tweede met de BMW Motorrad Day, gevolgd door A.S. Adventure, dat brons kreeg voor het meerdaags outdoor- en hikingfestival Nomadsland.
Sylvester verlengt zijn titel
Net als in 2024 zorgde Sylvester Events ook dit jaar voor het beste Business-to-Employees evenement, met het Happy Rebels Festival: Sign of Union, in opdracht van House of HR Group. Berlin Creative Studio behaalde het zilver met het originele interne event Proximus on the move, terwijl New Balls Please het brons ontving voor The Digital Drop voor ASICS.
Een geslaagde samenwerking voor een onvergetelijk Belgisch feest
In de categorie Institutional events ging de gouden BEA naar het Consortium LFD+H (een samenwerking tussen LSE, The Friends, d-side & Hangar) voor de Belgian Party 2024, een groots evenement op onze nationale feestdag. Fast Forward pakte – samen met Luckytree – zijn tweede zilveren award van de avond, ditmaal voor Asfalt, een meerdaags stadsfestival dat Gent onderdompelde in street- en urban culture. WMH Project bemachtigde het brons met de officiële ceremonie ter gelegenheid van de 80ste verjaardag van de Slag om de Ardennen.
OFCORES pakt eerste Teambuilding-goud
Dit jaar werd de BEA-competitie uitgebreid met een Teambuilding-categorie. Het allereerste goud in deze categorie ging naar OFCORES, dat voor Legend een onvergetelijke teambuilding in Albanië organiseerde. Event Masters sleepte opnieuw zilver in de wacht, deze keer met Hey Toyota - Drive The Future, voor Toyota Belgium. Het podium werd vervolledigd door To The Point Events, dat een mooie teambuilding neerzette voor Globachem.
Gepast eerbetoon
Naast de klassieke gouden, zilveren en bronzen BEA Awards werd er dit jaar ook een uitzonderlijke Lifetime Achievement Award uitgereikt aan Stefan Czerwatiuk, oprichter van Act Events, die begin september onverwacht overleed. De BEA-organisatie wil hiermee Stefan eren voor zijn jarenlange inzet voor de sector en zijn betrokkenheid bij de eerste edities van de BEA’s. Met een staande ovatie kreeg hij een gepast eerbetoon van alle aanwezige collega’s uit de sector.
Druk bijgewoonde jurysessies in The White Cinema
De BEA-competitie begon naar goede gewoonte in de zomer, toen maar liefst 34 agentschappen een case indienden. Na een online voorselectie verzamelden de 24 finalisten op 25 november in The White Cinema, waar ze hun projecten presenteerden aan de vakjury van corporate event managers. Deze sessies werden ook bijgewoond door een grote groep eventprofessionals en studenten, die de finalisten live konden aanmoedigen.
Sfeervolle awardshow in Asiat Park
De awardceremonie in Asiat Park bracht duizend eventprofessionals en vertegenwoordigers van bedrijven samen voor een feestelijke apotheose van de competitie. De locatie, gekend om haar ongerepte karakter, vormde het ideale decor voor een editie die vooral inzette op authenticiteit en menselijke connectie.
Deze show was dit jaar een organisatie van het agentschap VO Event. Naar goede BEA-traditie werden zij daarbij ondersteund door meer dan 50 professionele partners die het beste van zichzelf gaven.
Straffe projecten, ook in uitdagende tijden
“We weten allemaal dat dit voor onze sector geen vanzelfsprekend jaar was”, aldus BEA-organisator Christophe De Clercq. “Toch liep onze competitie dit jaar opnieuw over van cases die uitblinken in lef, creativiteit en menselijkheid. Dat is de echte kracht van onze sector. Wij zijn dan ook heel blij dat wij met de BEA Awards al dit mooie werk in de kijker kunnen zetten.”