‘Z-Invite’ brengt exclusieve bedrijfsevents tot bij het grote publiek
Positief bedrijfsnieuws binnenkort wekelijks in reportagevorm te zien op Kanaal Z en online
Corporate events halen het nieuws meestal enkel wanneer het gaat over negatieve gebeurtenissen, zoals een sluiting, faillissement of ontslagen. Ondernemers Patrick Vermaeke, Wim Voss en Natalie Welleman van Invite Media lanceerden als reactie hierop een gloednieuw crossmediaal platform: Z-Invite. Ontdek hier meer over dit initiatief.
Corporate events in de kijker
In de bedrijfswereld vinden er dagelijks heel wat interne maar spraakmakende evenementen plaats die onopgemerkt voorbij gaan. Veel van deze gebeurtenissen - denk aan een awardshow, een lancering van een nieuw product of de opening van een gebouw - krijgen vaak niet de aandacht van het grote publiek die ze verdienen. Corporate events halen het nieuws meestal enkel wanneer het gaat over negatieve gebeurtenissen, zoals een sluiting of faillissement of ontslagen door besparingen. Ondernemers Patrick Vermaeke, Wim Voss en Natalie Welleman van Invite Media lanceerden als reactie hierop een gloednieuw crossmediaal platform: Z-Invite. Wekelijks zal Z-Invite op de proppen komen met ongeveer vijf reportages die zowel op de website van het platform als op de televisiezender Kanaal Z beschikbaar zullen zijn. “Het zullen krachtige, feelgoodreportages zijn, met het nodige vleugje glamour”, klinkt het vanuit de initiatiefnemers.
Samenwerking met event agencies en HR-afdelingen
Invite.media wenst met hun nieuwe platform Z-Invite samenwerkingen uit te lokken met zowel event agencies als HR-afdelingen van bedrijven. Z-Invite wil een belangrijke schakel zijn om hun evenementen met kijkend Vlaanderen te delen, klinkt het. “De bedoeling van de reportages is steeds om een feelgoodmoment te creëren. We willen kijkers het gevoel bezorgen dat ze er zelf echt bij waren. We bieden een blik op de belangrijkste hoogtepunten van het event en doen dit op een luchtige manier die voor een breed publiek interessant is. Eigenlijk kan je Z-Invite best omschrijven als een platform dat human interest en guilty pleasure samenbrengt, maar wel met het nodige glamourgehalte”, vertellen Patrick, Wim en Natalie.
Highlights in beeld
In samenwerking met het team van videoproductiehuis CK Productions, dat instaat voor de praktische uitwerking van de reportages, zal Invite wekelijks meerdere events in de spotlight zetten. De reportages duren telkens ongeveer twee minuten en zullen dus kort en krachtig de highlights van de bedrijfsevents aanstippen. “We bepalen op voorhand samen met de klant welke content we willen brengen vanop het event”, aldus Patrick, Wim en Natalie. “CK Productions trekt vervolgens naar het event om deze content te shooten. Nadien volgt er in samenspraak met de klant een feedbackronde en tot slot leveren we een volledig gemonteerde, kant-en-klare reportage aan die voor alle partijen makkelijk shareable is. De kostprijs voor dit alles: 5.950 excl. btw.”
Start met de BEA awards
De eerste reportage die op de planning staat, is meteen een klepper van formaat: de Belgian Event Awards 2020, die worden uitgereikt op woensdag 25 maart in Mechelen. “De BEA Awards worden intussen voor de 22e keer uitgereikt, maar werden nooit eerder uitgezonden. We zien dit belangrijke moment binnen de eventsector dan ook als de perfecte start voor Invite. Hiermee kunnen we meteen aan het grote publiek tonen wat we in onze mars hebben door middel van nooit eerder geziene content”, besluiten Patrick, Wim en Natalie. De volgende reportages zullen tevens eind maart verschijnen. Dit zal verschijnen zowel online, via Facebook, Instagram, LinkedIn, Vimeo en een eigen Youtube-kanaal, als op tv, meer bepaald de zender Kanaal Z. Daar zullen de reportages twintig keer in loop worden uitgezonden op zaterdag, zondag en maandag, onder de naam ‘Z-Invite’.


