Recordjaar voor Nationale Loterij

Winstkans in 2017 gestegen tegenover 2016

Tijdens de persconferentie van de Nationale Loterij begin januari 2018 werden de jaarcijfers van 2017 bekendgemaakt. Daarnaast werden er ook al enkele kleine onthullingen gedaan voor het komende jaar. Na een onzekere periode na de aanslagen in maart 2016 werden er een tijd lang minder kansspelen gekocht. Maar het vertrouwen versterkte opnieuw en mensen voelden zich beter in hun vel in 2017, waardoor de Nationale Loterij een recordjaar achter de rug heeft. Er werd dan ook niet minder dan 866 miljoen euro uitgereikt aan de 69 miljoen Belgische winnaars. Dat zijn meer winnaars dan de voorbije jaren, ook al is de gemiddelde winst per winnaar (12,5 euro) niet gestegen. De kans op winst is met andere woorden het afgelopen jaar groter geworden. De winstkans vergroten is dan ook één van de jaarlijkse doelen van de Nationale Loterij. Ook slaagde de Nationale Loterij erin om meer dan 320 miljoen euro opnieuw te investeren in ons land, in de vorm van bijvoorbeeld subsidies voor liefdadige, sportieve, culturele en wetenschappelijke organisaties.
In 2018 wil de Nationale Loterij nog meer inzetten op haar verkooppunten. Krantenwinkels zorgen vandaag voor maar liefst 73% van de totale omzet. In 2017 was er zelfs een stijging van die omzet merkbaar, alsook een stijging van de commissie voor dagbladhandelaars. CEO Jannie Haek benadrukt verder dat de Nationale Loterij overal wil zijn waar haar klanten is, waardoor er nog meer zal geïnvesteerd worden in verkooppunten. Tot slot wordt de Lotto in 2018 al 40 jaar oud. Hij wordt voor zijn verjaardag in een nieuw jasje gestoken.

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 

Gerelateerde artikels

Ontdek de winnaars van de BEA Awards 2025

Op 26 november vonden de Belgian Event Awards plaats in Vilvoorde. CityCubes werd de grote winnaar met twee gouden awards. Ook Sylvester Events, OFCORES en LFD+H wonnen goud. Event Masters en Fast Forward kregen elk twee zilveren prijzen.

Elisabeth Center Antwerpen

Impact relatiegeschenken en promotionele producten in cijfers

Verschillende nationale en internationale studies tonen jaarlijks de kracht aan van relatiegeschenken en promotionele producten aan als onderdeel van de marketingmix. Er is dan ook de trend om dergelijke producten te benoemen als product media omwille van hun sterke waarde zowel op het vlak van korte termijn actiemarketing (bv. give-aways op beurzen en events) als van lange termijnaanpak in het kader van naambekendheid en bedrijfsimago.

Veilige heropstart van eventsector m­ogelijk dankzij COVID Event Risk Model

Het COVID Event Risk Model (CERM) moet eventorganisatoren en lokale besturen begeleiden bij het veilig organiseren van events. Dit dynamisch adviesmodel werd ontwikkeld door de Alliantie van Belgische Event Federaties (ACC, Febelux, BESA, BECAS) en het Expertisecentrum Publieke Impact van de Karel de Grote Hogeschool in samenwerking met Toerisme Vlaanderen en EventFlanders. Sinds 1 juli kunnen private en publieke organisatoren hun events gratis testen op mogelijke COVID-19-veiligheidsrisico’s via de meertalige website www.covideventriskmodel.be. Het Covid Event Risk Model kreeg de goedkeuring van de GEES en is van toepassing voor toeristische, sportieve, culturele en corporate events in Vlaanderen, Wallonië en Brussel.

Print Magazine

Recente Editie
09 december 2024

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine