naar top
Menu
Logo Print

SLV RENT = OUTSTANDING CONCEPT SUPPORT

Gesprek met Reinhilde Desmedt naar aanleiding van twintigste verjaardag

SLV Rent blaast twintig kaarsjes uit. Eind december werd de nieuwe huisstijl uitgerold, waarbij gefocust wordt op conceptondersteuning. In april kwam daar ook de nieuwe website bij. In twintig jaar is SLV Rent uitgegroeid tot veel meer dan alleen maar een verhuurbedrijf. Het team luistert naar de verwachtingen van de klant, denkt mee na over het creatieve concept en zorgt voor kwaliteitsvol materiaal. Dit alles gepaard met een persoonlijke omgang.

Wat betekent 'concept support' precies?

“Onze klanten zijn creatievelingen, ze komen met de gekste ideeën af. Die concepten vertalen in techniek is nog iets anders, en dat is onze taak. In plaats van een lijstje AV-materiaal in te huren, plant onze klant in eerste instantie een meeting in om zijn concept uit te leggen. Wij kunnen dan aanvullen en versterken met opstellingen, materialen en techniek om het geheel sterker te maken. Beeld je in: een bedrijf organiseert een leuke quiz voor zijn beste klanten, een gekende moderator is geboekt, het eventbureau brengt alles samen, meubilair, catering enzovoort. Wij zorgen voor een leuk podium, een rode doek achter de kandidaten, een rode afdrukknop met geluidssignaal, een oplichtende lamp, flikkerende lampjes bij een goed antwoord. Neem al die extra's weg en je hebt een gewone zaalquiz."

Wat houdt jullie advies over communicatie in?

“Ons communicatieadvies betreft de diverse manieren van communiceren via techniek: projectie, grote tv's, gobo's projecteren, krachtige presentaties, beelden, jingles gebruiken tijdens het opkomen van personen, kleuren van de huisstijl gebruiken in de verlichting … Niet zozeer bij eventbureaus maar bij rechtstreekse klanten is dat een meerwaarde, zij leggen deze linken vaak niet zelf. Daarnaast zorgen we er ook voor dat ze hun eigen communicatie op de juiste manier aanleveren. Ik denk maar aan een Powerpoint die standaard op 3:4-verhouding staat i.p.v. 16:9. Tegenwoordig heeft ieder scherm een 16:9- verhouding, dan heb je links en rechts lelijke zwarte boorden. De klant investeert in een mooi event en de bijbehorende techniek. We willen dan ook zoveel mogelijk info en tips meegeven zodat alles optimaal overkomt en gebruikt wordt."

Waarom willen jullie dat persoonlijke contact met de klant?

“Wij hebben altijd een persoonlijk gesprek met de klant, ter plaatse of op kantoor, en stellen dan de juiste vragen om de juiste info te bekomen. Via het gesprek komen soms ook nieuwe ideeën tot stand, het is leuk dat een samenwerking ook heel vaak versterkend werkt."

Hoe snel kunt u een klant helpen?

“Wij hebben een eigen stock van een 1.200 m² aan goed onderhouden materiaal, waardoor we inderdaad flexibel kunnen inspelen op last minutes. Het voorbije jaar hebben we flink geïnvesteerd in de uitbreiding van onze bestaande stock, om zo nog flexibeler te zijn binnen ons huidige aanbod. Vandaag zijn de meest courant gebruikte apparaten binnen de segmenten licht, geluid en video altijd in voorraad."

Organiseert u ook cursussen voor uw (technisch) personeel?

“Absoluut. In onze branche is het heel belangrijk goed geschoolde medewerkers te hebben. Ze komen in contact met dure materialen die ze correct moeten hanteren, ze hangen materialen op in publieke ruimtes en werken heel geregeld op hoogte. We organiseren vaak opleidingen voor eigen personeel waaraan ook freelancers kunnen deelnemen."

SLV RENT

SLV RENT

TER MOTE 14
9850 NEVELE
+3293853395
-
meer info
Meer info

Bedrijfsinfo

Beleef een onvergetelijk event dankzij SLV Rent! Uw partner voor licht, geluid en video: wij bezorgen u een creatief audiovisueel concept. Het sterke team professionele techniekers achter SLV Rent staat garant voor een hoge afwerkingsgraad, goed onderhouden materiaal resulteert in een kwalitatieve uitstraling van de audiovisuele installatie in uw venue.

Contacteer ons vrijblijvend voor verdere info: info@slvrent.be

  •   
  •   
  •   
  •   
  •