naar top
Menu
Logo Print

Meer kans op zaken na krijgen geschenk

Promotionele producten en business gifts (‘product media’) zijn effectieve reclamemiddelen
magazine

Promotionele producten en business gifts (‘product media’) zijn effectieve reclamemiddelen, effectiever dan doorgaans wordt gedacht. Zeker als het gaat om effecten als bereik, herinnering en ‘likeability’. Verschillende studies zijn er om dat te bewijzen. Een samenvatting van het cijfermateriaal:
-ruim 80% van de ondervraagden zegt een promotioneel product of business gift in het recente verleden ontvangen te hebben.
-50% van de respondenten zegt dagelijks wel eens of steeds in contact te komen met een promotioneel geschenk
-bijna negen van de tien ontvangers herinnert zich het merk dat het promotioneel artikel gaf
-acht op de tien ontvangers herinneren zich de boodschap op een geschenk
-83% zegt eerder geneigd te zijn zaken te doen met een bedrijf dat een geschenk heeft gegeven en niet met een firma die geen promotioneel geschenk heeft aangeboden
-30% staat positiever tegenover een merk na het krijgen van een geschenk
-50% tot 80% houdt én gebruikt de promotionele geschenken die men heeft gekregen. Dat is elke keer weer een ‘opportunity to see’ van het merk
-75% van de Europeanen vindt promotionele artikelen praktisch

Populaire product media bij de ontvangers zijn: kalenders, usb-sticks, pennen, draagtassen en caps.
(bronnen: Promotional Products Association International, Swedish association for Promotional Products, Gesamtverband der Werbeartikel-Wirtschaft)

PromGifts 2017 op 28 en 29 maart
Overtuig u zelf van de reclamekracht van product media tijdens PromGifts 2017, de enige vakbeurs in ons land voor promotionele artikelen en business gifts op 28 en 29 maart aanstaande.
http://www.promgifts.be/

PROMGIFTS

ADVANCED FAIR

+3227329456
+3227320341